Mori Dress by Elegance & Elephants Pattern Tour

5:12 PM

My daughter seems to be going through a bit of a fancy dress phase. She would only wear fairy gowns and ballerina skirts. When we are not at home, where she can wear whatever she wants, it's hard to find a compromise. But this new pattern by Elegance & Elephants helps me a lot. The Mori Dress is a romantic dress (or top) with delicate flounces. The perfect dress for a wannabe fairy.

Mia figlia è nella tanto temuta fase dei vestiti da fatina e da ballerina. Quando non siamo a casa, dove può vestirsi come vuole, è difficile trovare un compromesso con lei. Ma questo nuovo cartamodello di Elegance & Elephants mi è di grande aiuto. Il Mori Dress è un abito (o top) romantico, con delle maniche cascanti. L'abito perfetto per un'aspirante fatina.




I’ve sewn a size 5 for my 4 years old daughter using some voile I had in my stash, omitting the back ties because I wanted an airy, roomy dress that lasts a couple of summers. 

Ho cucito una taglia 5 anche se mia figlia ha 4 anni, tralasciando la chiusura a fiocco dietro perché volevo un effetto finale arioso e ampio.





The original version of the Mori dress has big lined flounces. I’ve decided to change them with two single layered flounces. I’ve finished them with a small rolled hem to make the flounces look as light and drapey as possible. I strongly suggest voile for this pattern. It's the perfect fabric for such a delicate dress!

La versione originale del Mori dress ha grandi maniche cascanti foderate. Io ho deciso di cambiarle con delle maniche doppie non foderate. Le ho rifinite con un orlino in rosso per mantenere le maniche il più leggere e vaporose possibile. Il voile mi è sembrato il tessuto ideale per quest'abito così delicato, lo consiglio!





This pattern is fully lined and with no back closures. It means you can sew it quickly without worrying about zippers or buttons! Here I’ve lined the skirts as well because the outer fabric was too see-through, but isn’t necessary. 

Questo abito è completamente foderato, senza chiusure. Questo significa che si cuce in un attimo senza preoccuparsi troppo per l'aggiunta di zip o bottoni. Nel mio caso la gonna è foderata, ma solo perché il voile che ho usato era troppo trasparente.




I would recommend the Mori Dress and Top for any beginner seamstress, it's so easy to sew and the instructions are extremely clear, even if you're not confident in English. If you want to make one too use code ‘MORITOUR’ to receive a 10% discount. Offer expires at midnight (PST timezone) on April 30!

Il Mori Dress and Top è perfetto anche per chi è alle prime armi, è molto semplice da cucire e le istruzioni sono estremamente chiare, comprensibili anche per chi non mastica troppo l'inglese! Se volete farne uno anche voi usate il codice "MORITOUR" per ricevere uno sconto del 10%. L'offerta è valida fino a mezzanotte (ora PST) del 30 aprile!

You Might Also Like

3 comments

Like us on Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest

Subscribe