Project Run and Play - Spring break in...

12:59 PM

Ci già segue il mio blog sa che ho un debole per le skylines (vedi il mio abito ispirato al profilo di Venezia qui), e per questo abitino pensato per il sewalong di Project Run and Play non ho voluto smentirmi! Il tema di questa settimana, Spring Break, mi ha dato ovviamente molti spunti. Ho cominciato a pensare a quale paese vorrei visitare (e la conclusione è stata: praticamente tutti), e visto che non avrei potuto creare un abito a forma di mappamondo, ho deciso di restringere la scelta e dedicare all'Australia, e nello specifico a Sidney, il vestitino per mia figlia di oggi.

If you've already read my blog once, you would probably know that I have a weakness for skylines (see my Venice dress here), and this dress I've sewn for the Project Run and Play sewalong will confirm it! This week's theme, Spring Break, gave me obviously food for thought. I started thinking of which country I'd like to visit (and the conclusion was: I'd love to travel everywhere), and as I couldn't have sewn a dress-shaped globe, I decided to limit the options and dedicate to Australia, and especially to Sidney, this dress for my daughter.



Tessuto: denim riciclato da una mia vecchia gonna
Cartamodello: disegnato da me

Fabric: upcycled denim from an old skirt
Pattern: self-drafted




Perché Sidney?
1. Perché è lontana, praticamente dall'altra parte del mondo rispetto all'Italia, e se si deve viaggiare, a questo punto perché non andare molto lontano? C'è una parola della lingua tedesca che mi piace molto e rende bene l'idea di quello che voglio dire: FERNWEH, traducibile, un po' semplificando, in "nostalgia dei paesi lontani". Voglia di partire, insomma.
2. Perché è interessante, diversa (sicuramente dall'Europa), lontana (ho già detto lontana?)
3. Perché, e lo tengo per ultimo perché in realtà è il motivo a cui tengo di più, la mia migliore amica si trasferirà presto lì per qualche anno. E questo è un ottimo motivo in più per andarci.

Why Sidney?
1. Because it's far away, on the other side of the world if compared to Italy - if I could then I would go very far away. There's a German world I like very much, and it describes perfectly what I mean: FERNWEH, that can be translated as "nostalgia for far-off places". 
2. Because it's interesting, different (from Europe for sure), far away (did I already say far away?)
3. And, last but not least, because my best friend will soon move to Sidney for some years. And that's the best reason to go there.

Mia figlia in uno dei suoi tanti momenti di poca collaborazione. My daughter in one of her many uncooperative moments.


Per chi non l'avesse ancora capito: ho riprodotto un profilo stilizzato dell'Opera House sul corpetto. Quando ho mostrato il vestito finito a mio marito il suo commento è stato: "quello sarebbe un gabbiano?". Ma mi piace pensare che ha risposto così solo perché è un uomo, e non stava davvero guardando il vestito. Un gabbiano?
For those who have not figured it out yet: I've outlined the Opera House on the bodice. When I've shown the finished dress to my husband he said: "Is that a seagull?". I love to think that he said so because he's a man, and he wasn't really looking at the dress. A seagull?





Per il tessuto ho usato il denim che ho ricavato da una vecchia gonna (che ho dimenticato di fotografare prima di distruggere). I due toni di denim sono semplicemente il dritto e il rovescio dello stesso tessuto. Ho applicato i triangoli usando (per la prima volta) il punto cordoncino, impostando la macchina da cucire su un zigzag più corto e stretto. E' stato molto più facile di quanto pensassi.

The fabric I've used came from and old denim skirt (I've forgotten to take a picture before destroying it). The two denim shades you can see are simply the right and the wrong sides of the same fabric. I've sewn the triangles on the bodice using (for the first time) the satin stitch, the narrower zigzag stitch. It was easier than I thought.



Con questo abito ho avuto anche l'occasione di provare per la prima volta la mia nuova macchina taglia&cuci. Sono riuscita a trovare una macchina nuova per un ottimo prezzo, e non me la sono lasciata sfuggire. E' una Bernina 800DL, e sono già innamorata. E' rapidissima, e mi ha fatto risparmiare un sacco di tempo nella sorfilatura. Si aprono davanti a me mondi fino a poco tempo inaccessibili, fatti di jersey e tessuti elastici. Ecco una foto della mia nuova amica (sorridi!):

With this dress I've used for the first time my brand-new serger. I've found a new machine for a very good price, and I couldn't resist. It's a Bernina 800DL, and I'm already in love with it. It's super fast, I've saved a lot of time I had spent in finishing seams. Wonderful worlds open up to me, made of jersey and stretch fabrics. Here is a picture of my new friend (say cheese my darling!):




You Might Also Like

46 comments

  1. You're the queen of skylines! Such a beautiful work!

    ReplyDelete
  2. Love the appliqué! Very pretty dress and have fun with your new serger!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Carin, I can't wait to use it again...I've already bought tons of jersey!

      Delete
  3. SO pretty! I love your skyline dresses :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Amy, but I hope it's the last one...I have to find new ideas!

      Delete
  4. Extremely clever; in design and words! I love your new friend too.
    http://xoxograndma.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Joy. Your dress reminds me of my childhood, I think I had a similar one when I was three..

      Delete
  5. Congrats on your serger! It makes everything better doesn't it? I totally saw the opera house here. It's so good! Definitely not a gull :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Ajaire! I had my doubts when i bought it, but I absolutely love it!
      Thank you. I knew my husband was wrong!

      Delete
  6. What an awesome dress! Love the detail on the dress, very clever! congrats on a new serger. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Olga. I'm learning to use it but it's already awesome!

      Delete
  7. That is fabulous! So elegant and well done. Brava!

    ReplyDelete
  8. This is really nice. I think this is my favourite sydney opera house inspired anything ever :)

    ReplyDelete
  9. Très jolie!!! Forse il tuo marito ha anche raggione, forse l'opera di Sydney è ispirato ad una gabbiano?

    ReplyDelete
  10. Beautiful dress! The appliqué is awesome.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Raphaëlle. I'm really impressed by your little sweater!

      Delete
  11. How smart! You applique is amazing! Fantastic work.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Terri, I loved your panda outfit.

      Delete
  12. So very gorgeous...brilliant to use both sides of the denim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I just had no time to buy some matching fabrics.
      Can you believe I've never sewn a skirt so far? Mine is rather a Dress-Fixation.

      Delete
  13. So clever! I knew exactly what you were going for before I even read the description. Fantastic!

    ReplyDelete
  14. Ciao Jo, mi piace molto la tua Opera House stilizzata! Ho visto gli altri lavori realizzati per il sewalong ed il tuo mi sembra uno dei più originali! In bocca al lupo.
    Posso chiederti un'informazione? Entro quando vanno inviati i propri progetti per partecipare al prossimo tema di Project Run & Play? C' è una pagina con tutte le info per partecipare? Grazie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ciao Ornella! Sei ancora in tempo per partecipare ai prossimi due temi, trovi tutto qui: http://www.projectrunplay.com/2014/03/season-9-calendar.html. Scelgono sempre sei "big" per la competizione principale ma poi tutti possono partecipare al sewalong. Al di là dei premi che si possono vincere, è divertente e ti permette di entrare in contatto con tantissime appassionate. Aspetto di vedere le tue creazioni allora!

      Delete
    2. grazie delle informazioni, mi piace molto l'idea di condividere i propri progetti e anche di avere un tema! ho guardato il calendario, ma quindi bisogna mandare per email le fotografie entro il lunedì?

      Delete
    3. Lunedì faranno un post dedicato al vincitore del sewalong di questa settimana e apriranno il prossimo sewalong, troverai il bottone "Add your link", basta cliccarci sopra e inserire l'indirizzo del tuo post. Facile!

      Delete
  15. So well thought! I first imagined whales or dolphins when I saw the dress and was wondering, but as soon as I read "Australia" I totally saw you're inspiration there. Good job.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Magda, congrats for the new baby on the way!

      Delete
  16. so lovely!! the detail on the front is beautiful and just like your inspiration! I'm a new instagram follower ;o) I love this weeks Project Run and Play theme! I linked up a beachy outfit! Emily@nap-timecreations.com

    ReplyDelete
  17. I saw the opera house right away when I saw your dress. So well done!

    ReplyDelete
  18. That is ABSOLUTELY the Sydney Opera House.....that would be an awesome vacation destination!!

    ReplyDelete
  19. The applique is fabulous because it clearly the Sidney Opera House and yet is a beautiful form on it's own. ALSO brilliant! to use the reverse side of the denim for the color-tone change.

    ReplyDelete
  20. I love it! And I would love to go to Australia - it is one of my (two) dream trips. I am so glad I found your blog - you are very talented! Ciao dal Portogallo! :)

    ReplyDelete
  21. I've already said above how fabulous this is. I would love to see you at my Inspire Us Thursdays! link pary.

    ReplyDelete
  22. Your dress is very beautiful and clever, too! Seagull! I knew it was the Opera House right away!

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest

Subscribe